ΟΜΙΛΙΑ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ, ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΜΙΝΗ TRAVEL TRADE ATHENS ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ – 3 OKTΩΒΡΙΟΥ 2016

Κυρίες και κύριοι,

 

Όταν το 2013 πήραμε τη στρατηγική απόφαση να διοργανώσουμε το πρώτο Travel Trade Athens, γνωρίζαμε καλά ότι θα βρισκόμασταν μπροστά σε μία μεγάλη πρόκληση - ότι αναλαμβάναμε ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα. Η Αθήνα, τότε, ήταν ένας προορισμός που έβγαινε από μία τριετία πρωτοφανούς δυσφήμισης και αρνητικής δημοσιότητας. Ήταν μια περίοδος δύσκολων και δυσάρεστων καταστάσεων. Εγκατεστημένων εντυπώσεων, που έπρεπε να αναιρεθούν.

 Σήμερα διοργανώνουμε το 4οTravel Trade Athens. Και μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι αυτός ο θεσμός της τουριστικής Αθήνας, έχει επιτύχει τους στόχους του και ότι αποτελεί πλέον ένα μετρήσιμο και αξιοσημείωτο μέγεθος, για την ενίσχυση της τουριστικής οικονομίας του προορισμού.

Τα τρία προηγούμενα Travel Trade Athens, απέδωσαν πάνω από 6.500 συναντήσεις, φιλοξένησαν περισσότερους από 300 ξένους επαγγελματίες και έδωσαν την ευκαιρία σε εκατοντάδες ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, να προβάλλουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους σε δυνητικούς συνεργάτες. Παράλληλα, έδωσαν και σε εμάς την ευκαιρία να προβάλλουμε  και να κάνουμε γνωστό το τουριστικό και συνεδριακό προϊόν της πόλης. Να δείξουμε το ευρύ φάσμα εμπειριών που μπορεί να ζήσει ένας επισκέπτης στον προορισμό μας.

Το επιτυχημένο αποτέλεσμα. Το φετινό Travel Trade Athens, φιλοξενεί 95 επιλεγμένους ξένους hosted buyers από όλες τις περιοχές του κόσμου και τους φέρνει σε απευθείας επαφή με πάνω από 155 ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Τις επόμενες ώρες, θα πραγματοποιηθούν περί τις 3.000 κατ’ ιδίαν συναντήσεις και αυτός ο αριθμός δείχνει την σπουδαία δυναμική.

Την ίδια ώρα . Η τουριστική κίνηση της Αθήνας καταγράφει μία θεαματική αυξητική πορεία το διάστημα 2014-2016. Τόσο το 2014 όσο και το 2015, η αύξηση των αφίξεων ξένων επισκεπτών , στον διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ήταν της τάξης του 25% . Ειδικά το 2015,  ξεπέρασαν τα 4,1 εκατομμύρια, αριθμός που αποτελεί την καλύτερη επίδοση όλων των εποχών για τον προορισμό. Είναι ένα διάστημα κατά το οποίο, συνολικά η αύξηση των αφίξεων, αγγίζει το 60%, με πάνω από 1,5 εκατομμύρια περισσότερες αφίξεις, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2013. Παράλληλα, σημαντική αύξηση έχει καταγραφεί και στις αφίξεις επιβατών κρουαζιέρας, που ειδικά φέτος, κινείται με ποσοστό +18,5%.Για το τρέχον έτος, στο διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου, οι αφίξεις ξένων επισκεπτών στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών καταγράφουν αύξηση της τάξης του 8% και όλα δείχνουν ότι και ο Σεπτέμβριος, κλείνει με μία αντίστοιχη αύξηση.

Θεαματική ήταν η ανάκαμψη της Αθήνας και στη διεθνή αγορά συνεδριακού τουρισμού και είμαστε έτοιμοι να περάσουμε στην επόμενη στόχευσή μας, βάσει πάντα ενός σοβαρού σχεδιασμού: να γίνει η πόλη μας και προορισμός σύγχρονου πολιτισμού. Μια στόχευση που έχει αφετηρία την φιλοξενία της διεθνούς εικαστικής διοργάνωσης, documenta 14, με επίσημα εγκαίνια στην Αθήνα τον Απρίλιο του 2017.Καθώς κι άλλα μείζονα γεγονότα, όπως η μετεγκατάσταση της Εθνικής Βιβλιοθήκης αλλά και της Λυρικής Σκηνής στις υπερσύγχρονες, νέες εγκαταστάσεις, του Ιδρύματος Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος, στο φαληρικό Δέλτα.

Επιστρέφοντας στον συνεδριακό τουρισμό, όπου η Αθήνα καταγράφει μια εντυπωσιακή επιτυχία. Με βάση τα ετήσια στοιχεία του International Congress and Conventions Association (ICCA), το 2014 η πόλη μας κέρδισε 20 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη των δημοφιλέστερων συνεδριακών προορισμών, ανεβαίνοντας στην 27η θέση. Το 2015, παρά τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις της χρονιάς, κέρδισε τρεις ακόμη θέσεις και αναδείχθηκε στην 24η θέση της παγκόσμιας κατάταξης. Στο φετινό Travel Trade δίνουμε ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην αγορά συνεδρίων και εταιρικών συναντήσεων, με περισσότερους buyers από αυτήν την αγορά αλλά και εξειδικευμένους δημοσιογράφους. Έχοντας μάλιστα μπροστά μας και μια μεγάλη, διεθνή διοργάνωση, διάρκειας ενός έτους, καθώς η Αθήνα ανακηρύχθηκε από την ΟΥΝΕΣΚΟ Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου για το 2018.
 

Κυρίες και κύριοι,
 

Ο τουρισμός έχει ειδική βαρύτητα και στρατηγική σημασία για την πόλη. Για την οικονομία της, για την ανάπτυξη, για την απασχόληση, για την κοινωνική συνοχή. Γι αυτό άλλωστε, εξαρχής και μέσω της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του δήμου,  εξειδικεύσαμε μια ολοκληρωμένη στρατηγική για τη συνολική αναβάθμιση και προβολή του τουριστικού προϊόντος της Αθήνας. Μία στρατηγική που είναι διασυνδεδεμένη με το κύριο πλέγμα αναπτυξιακών δράσεων και παρεμβάσεων του δήμου-  με την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία, τη βιώσιμη ανάπτυξη, την αστική ανάπλαση- την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, τον πολιτισμό.

Η πορεία μας αντανακλάται και στην τροχιά διοργάνωσης του Travel Trade Athens. Επιχειρήσαμε κάτι  που δοκιμαζόταν για πρώτη φορά στην πράξη : να δημιουργήσουμε και να εδραιώσουμε μία διοργάνωση καθαρά επαγγελματικού χαρακτήρα, με δύο αλληλένδετους στόχους. Πρώτον, την ανάπτυξη συνεργασιών των τουριστικών επιχειρήσεων της πόλης και του ελληνικού τουρισμού γενικότερα, με επιλεγμένους  επαγγελματίες και στελέχη ξένων αγορών-στόχων για τον τουρισμό μας. Και  δεύτερον, την στοχευμένη προβολή του τουριστικού προϊόντος της Αθήνας στη διεθνή τουριστική αγορά, άμεσα και αποτελεσματικά, απευθείας σε ένα επαγγελματικό κοινό, που δύσκολα μπορεί να προσεγγισθεί, διαφορετικά.

Ο πρωταρχικός σκοπός ήταν απλός. Ο πυρήνας του ενσωματώνει και σήμερα την σταθερή επιδίωξή μας. Να δείξουμε ότι η Αθήνα είναι ένας ασφαλής προορισμός, μια πόλη με ζωντάνια, φιλόξενους και φιλικούς κατοίκους, με εξαιρετικές δημόσιες και ιδιωτικές υποδομές, που μπορεί να προσφέρει ένα ευρύ φάσμα ποιοτικών τουριστικών υπηρεσιών, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Η  Αθήνα, παρά τις δυσκολίες και τις επιπτώσεις μίας μεγάλης οικονομικής κρίσης, διαθέτει δυναμισμό και εξωστρέφεια,  αναζητά λύσεις στα προβλήματά της με πνεύμα καινοτομίας, με μια διαφορετική αντίληψη, δικτυώνεται με άλλους ευρωπαϊκούς δήμους, επιχειρεί να διαχειριστεί τους πόρους της, μαθαίνει να θωρακίζεται απέναντι στους κινδύνους, στηρίζει την Κοινωνία Πολιτών, και μαθαίνει να αξιοποιεί τα πλεονεκτήματά της με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Κάθε επισκέπτης που επιλέγει την Αθήνα για προορισμό, είτε για λόγους αναψυχής είτε για επαγγελματικό ταξίδι και φεύγει ικανοποιημένος, είναι ένα πολύτιμο κεφάλαιο. Μία υπεραξία που επιστρέφει στην πόλη είναι πολύτιμη για όλους μας. Ξέρουμε ότι κάθε ευρώ που εισπράττεται στην τουριστική οικονομία του προορισμού, έχει πολλαπλάσια αξία για έναν μεγάλο αριθμό κλάδων, επιχειρήσεων και κυρίως, εργαζόμενων.

Σήμερα, ο δήμος Αθηναίων εκπονεί το μεγαλύτερο, το πιο εμπεριστατωμένο και το πιο στοχευμένο πρόγραμμα διαχείρισης αστικού τουριστικού προορισμού της χώρας.

Ταυτοχρόνως ενισχύουμε περαιτέρω τον αξιόπιστο, σύγχρονο και αποτελεσματικό συνεργάτη για τις ανάγκες εξυπηρέτησης των επαγγελματιών της διεθνούς αγοράς, το Athens Convention & Visitors Bureau,  με σύγχρονα εργαλεία και εξειδικευμένα στελέχη. Έτσι ώστε να μπορούν να υποδεχθούν και να ανταποκριθούν σε κάθε ενδιαφέρον για διοργάνωση συνεδρίων και εκδηλώσεων στην Αθήνα, καθώς και για παροχή ενημέρωσης και υποστήριξης.

Καθοριστικός παράγοντας αλλά και προϋπόθεση για όλα αυτά, υπήρξε η συνεργασία  και η συστράτευση με τους φορείς της αγοράς, σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Η συνεργασία,  ο συντονισμός και οι συνέργειες που κτίσαμε, υπήρξαν και οι αποφασιστικοί καταλύτες για να προχωρήσουμε πιο ψηλά και να φθάσουμε πιο μακριά στην παγκόσμια τουριστική και συνεδριακή αγορά.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω, για μία ακόμη φορά, όλους τους φορείς, τις επιχειρήσεις και τα στελέχη που μας εμπιστεύθηκαν, που πίστεψαν στο εγχείρημα του Travel Trade Athens, και που το υποστηρίζουν θερμά και με ενθουσιασμό, κάθε χρονιά.

 

Γιώργος Καμίνης

Δήμαρχος Αθηναίων

Ελληνικά
Classified the content type like this: