Τουρισμός

Στην Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών επιδιώκουμε να καθιερώσουμε τη Μητροπολιτική Αθήνα ως έναν ελκυστικό και ποιοτικό τουριστικό και συνεδριακό προορισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με υψηλού επιπέδου υπηρεσίες για τους επισκέπτες της.

Οι δραστηριότητες της ΕΑΤΑ σε σχέση με τον Τουρισμό διακρίνονται σε 2 τόμεις: 

Α. Τη λειτουργία του Γραφείου Συνεδρίων και Επισκεπτών Αθηνών 

Β. Τη μελέτη και υλοποίηση Έργων Τουριστικής Ανάπτυξης στο δήμο της Αθήνας 

Α. Γραφείο Συνεδρίων και Επισκεπτών Αθηνών - ACVB

Η ΕΑΤΑ μέσα απο το Γραφείο Συνεδρίων & Επισκεπτών Αθηνών (City of Athens Convention & Visitors Bureau), τη μοναδική εξειδικευμένη τοπική δομή διαχείρισης προορισμού σε Εθνικό επίπεδο, αναδεικνύει τις δυνατότητες της Αθήνας ως προορισμού αναψυχής, city breaks, συνεδρίων και εταιρικών συναντήσεων, επενδύοντας σε δράσεις που ενισχύουν τις υπάρχουσες τουριστικές υποδομές, προβάλλουν μία ενιαία και ανταγωνιστική ταυτότητα για την πόλη και προωθούν την Μητροπολιτική Αθήνα στη διεθνή αγορά.

Το Γραφείο Συνεδρίων & Επισκεπτών Αθηνών, εφαρμόζει στοχευμένη πολιτική επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων, σχεδιάζει και αναπτύσσει στρατηγικές για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, την αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος, καθώς και την ενδυνάμωση της οικονομίας της πόλης.

Επιπροσθέτως, αναπτύσσει δράσεις που αποβλέπουν στη βελτίωση της τουριστικής εμπειρίας μέσα από την πληροφόρηση των επισκεπτών και στη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού brand για την Αθήνα και την ευρύτερη περιφέρειά της.

Παράλληλα οικοδομεί δίκτυα συνεργασίας μεταξύ του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα για την τουριστική ανάπτυξη της πόλης και την διασύνδεσή της με τη διεθνή ταξιδιωτική βιομηχανία.

Το Athens Convention & Visitors Bureau εφαρμόζει τη διεθνή πρακτική «Πρόγραμμα Μελών» που απευθύνεται στις επιχειρήσεις που ασχολούνται κυρίως με το συνεδριακό τουρισμό, άμεσα ή έμμεσα, όπως συνεδριακά κέντρα, ξενοδοχεία, εταιρείες διοργανωτών συνεδρίων, οπτικοακουστικού εξοπλισμού, σίτισης κ.λπ. Το ACVB το 2014, κατέγραψε το μεγαλύτερο αριθμό μελών από τη λειτουργία του, αριθμώντας συνολικά πάνω από 100 μέλη, ενώ ψηφίστηκε ως το καλύτερο Γραφείο Συνεδρίων & Επισκεπτών στην Νοτιοανατολική Ευρώπη από χιλιάδες αναγνώστες του διεθνούς περιοδικού MICE REPORT, στο πλαίσιο της ετήσιας απονομής βραβείων που διοργανώνει η εκδοτική εταιρεία.

Το ACVB έχει τους εξής βασικούς στόχους:

i. Να εξυπηρετήσει και να απαντήσει αποτελεσματικά σε κάθε εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη διοργάνωση κάποιου γεγονότος στην πόλη και να παρέχει πληροφορίες σχετικά με οτιδήποτε αφορά το συνεδριακό προϊόν της Αθήνας. Ήδη αυτή η προσπάθεια έχει στεφθεί με επιτυχία και όπως όλα δείχνουν υπάρχει μεγάλη αισιοδοξία για το μέλλον του συνεδριακού τουρισμού Αθήνα, παρά τις αντιξοότητες της κρίσης. Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Διοργανωτών Συνεδρίων (ICCA) που δημοσιεύτηκαν για το 2015 και που αποδεικνύουν με αριθμούς τη σημαντική ανοδική πορεία που καταγράφει η Αθήνα ως συνεδριακός προορισμός.
 
To 2015, η Αθήνα, για 2η συνεχόμενη χρονιά, ανέβηκε στη διεθνή κατάταξη διοργάνωσης συνεδρίων και συγκαταλέγεται πλέον μεταξύ των 25 σημαντικότερων συνεδριακών προορισμών στον κόσμο. Συγκεκριμένα, ανέρχεται στην 24η θέση σε παγκόσμιο επίπεδο και στην 18η θέση σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
 
ii. Το ACVB στοχεύει στη διεκδίκηση μεγάλων διεθνών συνεδρίων και συναντήσεων.
Η παρέμβαση αυτή αποσκοπεί στη σημαντική περαιτέρω ενίσχυση της τοπικής τουριστικής και συνεδριακής αγοράς, καθώς επικεντρώνεται στην προσέλκυση συνεδρίων και διοργανώσεων που υπό άλλες συνθήκες δεν θα υπήρχε περίπτωση να έρθουν στην Αθήνα. Για την προσπάθεια αυτή, διεξάγει συστηματική έρευνα από βάσεις δεδομένων οργανισμών συνεδριακού τουρισμού (ICCA, κ.α.), προκειμένου να καταθέτει προτάσεις (Bids) για τη διεξαγωγή συνεδρίων στην Αθήνα.
 
iii. Βασικό μέλημα του ACVB είναι η προώθηση και προβολή του συνεδριακού & τουριστικού προϊόντος της Αθήνας. Ειδικότερα, προς αυτήν την κατεύθυνση,  το ACVB συμμετέχει στις σημαντικότερες τουριστικές εκθέσεις παγκοσμίως (ΙΜΕΧ, ΙΒΤΜ, ΙΤΒ, WTM κ.α.) διεξάγοντας σε κάθε μία από αυτές περισσότερες από 50 συναντήσεις με επαγγελματίες τουρισμού ανά τον κόσμο. Στελέχη του ACVB συμμετείχαν σε επαγγελματικά εκπαιδευτικά προγράμματα του European Cities Marketing (ECM) και του Παγκόσμιου Οργανισμού Συνεδρίων (ICCA) καθώς και σε παγκόσμια συνέδρια οργανισμών των οποίων το ACVB είναι μέλος (IGLTA & ICCA MediterraneanChapter) με στόχο τη ανάπτυξη τεχνογνωσίας στις συγκεκριμένες αγορές-στόχους.
 
iv. Το ACVB εφαρμόζει τη διεθνή πρακτική «Πρόγραμμα Μελών», που απευθύνεται στις επιχειρήσεις που ασχολούνται κυρίως με το συνεδριακό τουρισμό, άμεσα ή έμμεσα, όπως συνεδριακά κέντρα, ξενοδοχεία, εταιρείες διοργανωτών συνεδρίων, οπτικοακουστικού εξοπλισμού, σίτισης κ.λπ.Μέσα από τις δραστηριότητες του, εμπλουτίζει συνεχώς τις κατηγορίες μελών του με σκοπό να καλύπτει όλο το φάσμα των υπηρεσιών, που προσφέρει η πόλη στην απαιτητική αγορά συνεδρίων και εκδηλώσεων. Στο πλαίσιο της θεμελίωσης καλών σχέσεων με τα μέλη και με στόχο την αρτιότερη και υψηλότερου επιπέδου παροχή υπηρεσιών το γραφείο εγκαθιστά ειδικές διαδικασίες για τη συλλογή στατιστικών στοιχείων συνεδρίων, που έχουν διεξαχθεί στην Αθήνα. Τα στοιχεία αυτά που αποτυπώνονται σε ερωτηματολόγια και φόρμες αξιολόγησης των υπηρεσιών του για τα μέλη και τους διοργανωτές, αποστέλλονται στον Παγκόσμιο Οργανισμό Διοργανωτών Συνεδρίων (ICCA). Τέλος, επιδιώκει συνεχή επικοινωνία με τα μέλη και άλλους φορείς εμπλεκόμενους με τον τουρισμό, μέσα από ενημερωτικά και απολογιστικά δελτία για την τοπική και διεθνή τουριστική και συνεδριακή αγορά.
 
ΔΕΙΚΤΕΣ / ΔΡΑΣΕΙΣ

This Is Athens: Ως ταυτότητα της πόλης, επιλέξαμε το “This Is Athens”, ένα brand name, που αποκαλύπτει το πολύπλευρο και συναρπαστικό πρόσωπο της Αθήνας και ταυτόχρονα απευθύνεται σε διαφορετικά κοινά, που επιθυμούμε να προσελκύσουμε. Το “This Is Athens” κυριαρχεί σε όλες τις επικοινωνιακές ενέργειες του Γραφείου Συνεδρίων & Επισκεπτών Αθηνών σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα.

Διαδικτυακή & Έντυπη Προβολής: Η ιστοσελίδα www.thisisathens.org είναι ένα σύγχρονο τουριστικό portal της Αθήνας που απευθύνεται στους επισκέπτες και στους δυνητικούς επισκέπτες, παρέχοντας έγκυρη ενημέρωση και προωθώντας την εικόνα ενός σύγχρονου προορισμού. Η ιστοσελίδα αποστέλλει Newsletter στους συνδρομητές της και έχει ισχυρή παρουσία στα νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:

Επιπλέον, η ιστοσελίδα διαθέτει interactive χάρτες της πόλης με χρηστικές πληροφορίες καθώς και το ημερολόγιο με όλες τις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στην Αθήνα. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται η ενότητα με τις κορυφαίες επιλογές της πόλης, όπως το Athens top Ten, Athens in 1 to 6 days, Athens for You, Strolling through Athens.
Επίσης, Το ACVB προχώρησε στην επέκταση της συνεργασίας με την διαδικτυακή κοινότητα TripAdvisor, στην ιστοσελίδα της οποίας περιλαμβάνονται σχόλια για περισσότερα από 300 ξενοδοχεία της Αθήνας

Η ιστοσελίδα www.athencvb.gr εμπεριέχει εκτενείς πληροφορίες για το συνεδριακό και το ευρύτερο τουριστικό προϊόν της πόλης και μπορεί επιπλέον να χρησιμοποιηθεί ως ένας σύγχρονος οδηγός πόλης για τους επισκέπτες-σύνεδρους της Αθήνας καθώς έχει εμπλουτιστεί με πληροφορίες για δραστηριότητες αναψυχής. Η ιστοσελίδα αποστέλλει Newsletter με τις νέες δραστηριότητες στους συνδρομητές της, ενώ έχει ισχυρή παρουσία στα νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:

Info Point (δίκτυο πληροφόρησης επισκεπτών): ΤΟ ACVB έχει αναπτύξει ένα δίκτυο πληροφόρησης επισκεπτών, από ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό, ενώ έχει εκδώσει ενημερωτικά φυλλάδια για τον προορισμό «Αθήνα». Από το φθινόπωρο του 2008 λειτουργεί στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Γραφείο Πληροφόρησης και άλλο ένα κάθε άνοιξη και καλοκαίρι στη συμβολή του πεζόδρομου της Διονυσίου Αρεοπαγίτου και της Λεωφόρου Αμαλίας.

This is MY Athens: Πρόκειται για ένα εθελοντικό πρόγραμμα του ACVB που αποβλέπει στην ενεργοποίηση και την ενίσχυση της τουριστικής συνείδησης των κατοίκων της πόλης μέσα από καινοτόμες ενέργειες υποδοχής και φιλοξενίας επισκεπτών. Οι περιηγήσεις του προγράμματος ''This is MY Athens'', σε αντίθεση με άλλες ιδιωτικές επαγγελματικές πρωτοβουλίες, παρέχονται δωρεάν στους τουρίστες της πόλης και δεν περιλαμβάνουν ιστορικές πληροφορίες. Οι Athens Locals, δηλαδή κάτοικοι της πόλης δείχνουν στους επισκέπτες αξιοθέατα, που δεν θα βρουν στους ταξιδιωτικούς οδηγούς, τα αγαπημένα τους cafes, στέκια με τα καλύτερα cocktails ή τη “μυστική” κρυψώνα με την καλύτερη θέα της πόλης, με στόχο τον εμπλουτισμό της ταξιδιωτικής εμπειρίας. Σήμερα η κοινότητα του This is MY Athens αριθμεί περίπου 120 Αθηναίους εθελοντές, οι οποίοι έχουν ήδη πραγματοποιήσει περισσότερες από 1.000 περιηγήσεις στην πόλη με επισκέπτες από όλο τον κόσμο.

Έντυπο Προωθητικό Υλικό & Media Promotion: Το ACVB παράγει έντυπο προωθητικό υλικό για την Αθήνα ως City Break & Συνεδριακό προορισμό, τα οποία διανέμονται καθημερινά σε εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες καθώς και σε διεθνή συνέδρια που πραγματοποιούνται στην Αθήνα.

Παράλληλα, η στενή επαφή του ACVB με τα ΜΜΕ και η διαρκής τροφοδότηση τους με ειδήσεις και δεδομένα για την Αθήνα έχει δημιουργήσει μια ροή θετικών δημοσιευμάτων σε έντυπα όπως το Forbes Traveler, το Conde Nast Traveler, η International Herald Tribune αλλά και σε διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα όπως το BBC και το Travel Channel. Η ΕΑΤΑ έχει ανταποκριθεί μέχρι σήμερα σε περίπου 200 αιτήματα δημοσιογραφικού χαρακτήρα.

Travel Trade Athens: ΤΟ ACVB προχώρησε το 2013 σε συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας με τον Σύνδεσμο Tour Operators Ευρώπης (European Tour Operators Association- ETOA) για τη διοργάνωση σειράς ετήσιων workshops επαγγελματικού χαρακτήρα (Β2Β), υπό την επωνυμία «Travel Trade Athens». Η ετήσια εκδήλωση - θεσμός Travel Trade Athens Workshop, περιλαμβάνει τη φιλοξενία επιλεγμένων top hosted buyers, tour operators, εμπορικούς εκπροσώπους, οργανωτών συνεδρίων και συναντήσεων, καθώς και διακεκριμένων δημοσιογράφων από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Ασία. To πρόγραμμα φιλοξενίας αποσκοπεί στην παρουσίαση και προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Μητροπολιτικής Αθήνας καθώς και στην δημιουργία και την περαιτέρω ανάπτυξη μιας πλατφόρμας συνεργασίας της τουριστικής βιομηχανίας των εν λόγω περιοχών. Οι Β2Β συναντήσεις αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία για την δημιουργία νέων επιχειρηματικών συνεργασιών, την ανάπτυξη σημαντικών ευκαιριών δικτύωσης καθώς επίσης την διάδοση και ανάπτυξη τεχνοκρατικών προσεγγίσεων στην τουριστική αγορά.

Διεθνείς Συνεργασίες και Συμμετοχή σε Παγκόσμιους & Εγχώριους Φορείς Τουρισμού : Τo ACVB επενδύει συστηματικά στη διεθνή δικτύωση μέσω της συμμετοχής της σε διεθνείς φορείς και συνέδρια, όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO), ο Διεθνής Σύνδεσμος Συνεδρίων (ICCA), ο European Tour Operators Association, το European Cities Marketing (ECM) και το Destination Marketing Association International (DMAI), το World Youth & Student Travel Confederation (WYSE) και το International Gay & Lesbian Travel Association (IGLTA). Στόχος του είναι η προώθηση της Αθήνας στην παγκόσμια τουριστική αγορά και η καθιέρωση της πόλης μεταξύ των κορυφαίων προορισμών αστικού και επαγγελματικού τουρισμού διεθνώς. Παράλληλα, η ΕΑΤΑ είναι μέλος του Συνδέσμου Ελληνικών και Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Β. Μελέτη και υλοποίηση Έργων Τουριστικής Ανάπτυξης στο δήμο της Αθήνας.

Η ΕΑΤΑ έχει ωριμάσει και εξειδικεύσει μια ολοκληρωμένη στρατηγική για τη συνολική αναβάθμιση του Τουριστικού Προϊόντος της Αθήνας, κατά τα πρότυπα άλλων επιτυχημένων ευρωπαϊκών πόλεων που είναι φορείς διαχείρισης προορισμού (Destination Management Organization).

Η στρατηγική αυτή προβλέπει την ολοκληρωμένη προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Αθήνας, τόσο σε επίπεδο παρεμβάσεων στην πόλη, όσο και σε επίπεδο παρεμβάσεων στοχευμένης προβολής στα κατάλληλα κανάλια, με στόχο τον Εμπλουτισμό του Τουριστικού Προϊόντος και την καλύτερη Προώθηση και Προβολή του, καθώς και την καλύτερη Οργάνωση και Διαχείριση της Τουριστικής Δραστηριότητας.

 

Ελληνικά